Vägen in i ett hälsosammare liv..

Att Nellie kom till världen blev min väg in i ett hälsosammare liv.
Aldrig tidigare har jag brytt mig så mycket om utseendet på min kropp och självklart vilken kondition den är i.
Man vet inte vad man har förens man förlorar det, eller?

*Nu är jag ute och går varje dag och börjar jag sega en dag tänker jag att Nellie behöver ut i friska luften så då ger jag mig ut.
*Jag går till gymmet för min egen skull och för att få den energin och kroppen som gladerligen leker runt med lillan hela dagarna utan några som helst problem.
(Lät som att jag är för fet för att orka röra mig innan men inte alls så jag menar, menar mer långsiktit)
*Jag äter regelbundet då jag försöker göra en vana av det för Nellie skull.
*Varje dag blir det grönsaker till maten.
Frukt & grönsaker ska vara en självklarhet i Nellies matvanor.

Ja så tack vare att vi vill ge lillan en bra uppväxt med goda matvanor och daglig motion får vi själva ett hälsosammare liv på köpet.
Så himla mycket mer man vill och orkar när man äter rätt och motionerar dagligen!

Idag blev det en promenad på 6,5 km och sen 1 timme på gymmet!
Kan för övrigt meddela er om att jag nu gått ner 5 kg på 2 månader så 5 kg kvar till min första målvikt.
Med andra ord har jag nu gjort mig av med graviditetskilona så nu har jag kommit ner till det inbitna fläsket som suttit fast alldeles förlänge haha :P



Wannabe Kricka haha :P


Kommentarer
Postat av: amanda

vad duktig du är gumman :)

2011-03-01 @ 07:42:48
URL: http://amandaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback