Elisabeth..

Idag har Nellie och jag namnsdag, även mina systrar, min mamma, mina kusiner, gammel farmor och alla andra som heter Elisabeth, så GRATTIS till oss ♥

Igår var jag väldigt duktig o storstädade här hemmaoch städade även förrådet, vilket VERKLIGEN behövdes. Lillan satt så snällt och tittade på haha :)

Idag har vi bara myst i soffan. Kollade igenom om det fanns nått bra att se på svt play där hittade jag en massa avsnitt av uppdrag granskning.
Så jag kollade på det senaste som handlade om den stackars kvinnan som opererade brösten i Polen och som är i princip hjärndöd nu, hon andas och tittar men är ju oförmögen att röra sig och prata. Asså jag kan inte fatta att det får gå till på det här sättet, hur är det möjligt? Att man utan medicinskt utbildning får sälja operationer i utlandet, utan att säkerhet överhuvudtaget. Själva operationen är säkert inget svårt ingrepp men efteråt då, uppvak och eftervård??

Nu satte jag på ett annat avsnitt om en flicka ifrån gambia som blir adopterad till Sverige utav en släkting och hennes man. Men dom tröttnat på flickan efter 1 år o skickar tillbaka henne till Gambia mot hennes vilja till hennes biologiska pappa som inte vill ha henne! Hur kan man bolla så med ett litet barn bara för att man har ett bråk? Bråkar inte alla barn med sina föräldrar? Är inte det normalt? Hur kan man bli adopterad och sen tillbaka skickad utan att svenska socialen gör någonting? Skulle vilka föräldrar som helst bara kunna skicka sitt barn till ett främmande land för att man har bråkat? Hon var ju efter adoptionen ett svenskt barn, jag fattar inte hur detta går till. Varför blundar man bara ?
Nae jag ska inte se sånt här det är bara att inse, jag blir så arg.....

Nahe tillbaka till mig och mitt okomplicerade liv med min underbara familj som jag ALDRIG skulle överge!!!!

Till kvällen ska jag jobba lite i djurparken. Grillbuffé med fri bar för 120 personer, det ser jag fram emot. Det ska bli kul att jobba några timmar. Även härligt för Kricka att få umgås lite ensam med våran skruttunge, dom behöver oxå lite kvalitetstid ♥

Imorgon bär det av till Blacka för en trevlig kväll med Lisa, Dennis, Alex, Tessan, Micke och Max. Ska blir väldigt trevligt. Alltid lika mysigt att träffa flickorna med våra små juveler :)




Grattis på namnsdagen mammas älskade lilla trollunge ♥

Kommentarer
Postat av: Louise Kvist

Herre Jesus vilken söt unge du har avlat fram:) Kram!

2010-11-19 @ 16:43:13
Postat av: Lisa

Åh så söt bild på den lilla juvlelen! <3

2010-11-21 @ 12:17:10
URL: http://lisahentzer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback