Andra Advent..

Jaha nu har det återigen gått några dagar sedan jag skrev senast o en hel helg har passerat med en rusande fart!

I fredags
var min mamma & pappa barnvakt åt Nellie. Jag och kricka var nämligen på julfest med hans jobb. Kvällen började hemma hos Jonas & Anna som vi sedan hade sällskap med in till Borgen där resten utav grabbarnas firma väntade :)
Ett härligt julbord var uppdukat och det var full show på scenen. Det var väldigt gott med det första julbordet för i år måste jag säga.
Efter att jag ätit kollade jag telefonen o såg då att mamma hade ringt, magkänslan sa mig direkt att något var på tok. Mycket riktigt, Nellie hade kräkts upp all mjölk som hon hade fått tillochmed så mycket att det tillslut bara kom galla.
Jag vet inte hur andra mammor är men jag vart livrädd då Nellie inte är särskilt gammal och dom små liven snabbt blir uttorkade så jag kastade mig i bilen (som tur var så var det jag som körde) o begav mig hem till mor & far. Nellie låg då o sov o myste med sin mormor men vi väckte henne lite lätt för att försöka få henne att tutta lite o av någon märklig anledning kräktes hon inte mer efter det, hur konstigt är inte det ?
 Mamma sa att hon hade vart så duktig o vart så glad hela tiden inte vart ledsen eller gnällig alls utan bara skrattat, kräkts, skrattat, kräkts trots att det syntes hur jobbigt hon hade det, skruttan!
Tyckte så synd om mamma som hade sett fram emot att vara barnvakt för första gången så mycket, men det går fler tåg, och det känndes faktiskt skönt att Nellie var just hos mamma & pappa så för den sakens skull var jag aldrig orolig men händer det nån skit nångång så är det ju när man inte är hemma, det är ju givet!

I lördags vart det pepparkaks bak hemma hos mor & far med syster Frida, mysigt.
Mamma bjöd även på mat o det var rikigt mumsigt :) Nellie fick en för tidig julklapp av moster Frida, en leopard pälsmössa, hur j.... söt som helst, tack säger Nellie ♥
Sen åkte vi hem, lagade mat o bara hade en riktigt slapp kväll, väldigt länge sen vi hade det senast en lördag!

Igår skulle jag ha jobbat men tycker inte alls att det känns bra nu när Nellie kräktes så mycket av ersättningen o det. Känner att jag kanske haft lite brottom med att börja små jobba, kanske ska ta o amma färdigt först innan jag börjar små jobba! Tack Erika för hjälpen och pratstunden. Jag kanske haft så brottom med att börja jobba för att jag saknar er så mycket :)

Johanna & Sebbe kom hit på en liten adventsfika, vuxenpoäng till oss, yees!
Tycker att det är så himla trevligt att ni tittar ut i skogen ibland :)
Johanna panna har klippt av sig håret o hon vart snygg som alltid ♥

Idag har vi bara myst här hemma, kollat årets julkalender på svt play, den är faktiskt helt ok i år haha :)
Tro det eller ej men jag & Nellie går fortfarande i pyjamas här hemma, men nu ska vi klä på oss för att gå ut en sväng när pappan i huset kommer hem :)



Mammas & pappas gullegryn ♥


Pyjamas mys


Städat lite


Hur söt är den inte ? Alla FÖRUTOM Sebbe får svara på det :P haha


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha gillar kommentaren under kortet som hon har sin fina mössa på sig. han är så dum den där sebbe! ser fram imot lördag, saknar er redan hjärtat! måste försöka få lite rutin på att ses! puss & kram.

2010-12-06 @ 17:19:20
Postat av: nathalie

guud så söt!

2010-12-08 @ 20:17:41
URL: http://nathaliesaaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback